Pastís de Ricotta

No em cansaré de dir lo maquíssim que és el llibre Un dulce en Nueva York i, mentre me’l mirava i remirava vaig trobar-me amb la versió del Pastís de Ricotta que durant els anys 70 feien a la cafeteria italiana “La Fortuna” de NY, aquella cafeteria era visitada per en John Lennon qui sovint gaudia d’aquell pastís de ricotta.

La ricotta és un dels formatges que menys greix contenen, aquest fet i tot el bagatge que duia al damunt aquesta recepta van fer que de seguida sentís que volia fer-lo.

Pastís de Ricotta 1

Les persones despistades però, ens hem acostumat a viure amb aquest tarannà, conscients que sovint immersos dins la nostra pròpia dispersió, ens oblidem de coses…I això passa també a la cuina, o al menys a mi em passa, que a vegades una compra coses i se’n oblida d’altres i, en aquesta ocasió no em vaig oblidar d’un ingredient qualsevol no, em vaig oblidar de la ricotta!!!

: O!

Viure a les rodalies de Barcelona implica que no pots trobar ricotta a qualsevol lloc, més aviat és difícil de trobar, així que enlloc de tornar-me una boja desfeta donant tombs amunt i avall sota aquesta calda estiuenca, vaig preferir substituir-la per una bona part de “requesón” i la resta per formatge tipus Philadelphia.

Pastís de ricotta 2

Sí, a les fotos hi he posat Pastís de Ricotta per una senzilla raó: Pastís de “requesón” i Philadelphia amb salseta de cireres és un nom massa estrafolari, no?!!…

I sí, és evident que aquesta serà “l’excusa perfecta” per tornar a preparar aquest pastís del que no en va quedar ni una sola molla!!! (I això que no duia ricotta!! ) I, qui sap? Poder el meu insconcient volia fer-lo més sovint i per això va decidir oblidar-se del ingredient estrella…

Per cert! M’oblidava de la “salseta” que acompanya aquest pastís! Senzillament boníssima, ideal per acompanyar qualsevol tipus de pastís de formatge i fins i tot, per acompanyar aquelles taules de formatge, pa i melmelades! Uhm…I per tal que ho pugueu comprovar aquí us deixo la recepta d’aquesta “salseta” de cireres!! Espero que us agradi, la gaudiu i compartiu!

Anuncis

Deixa un comentari

